Pytania, które warto sobie zadać przed sesją zdjęciową.


Jak przygotować się do sesji wizerunkowej?

Po co budujesz swoją markę? Jaki jest twój cel?

Profesjonalna sesja wizerunkowa to kolejny stopień w budowaniu marki. Aby miała ona sens i nie była straconą inwestycją, warto odpowiedzieć sobie na pytanie w jakim kierunku Twoja marka dąży i co chcesz osiągnąć, poprzez jej rozwój.

 

Rodzaj komunikacji marki – przekaz emocjonalny

 

Co chcę komunikować oraz jak chcę to komunikować?

Jaką osobowość ma moja marka?

Jaki ma być przekaz zdjęć?  

W jaki sposób chcę, aby odbierali mnie klienci?

Jaka jest moja strategia komunikacji?

 

Każda marka ma „jakiś” charakter. Coś, z czym się kojarzy odbiorcy. Coś, co ją wyróżnia na tle innych.

Zastanów się co jest Twoim wyróżnikiem. Co poprzez zdjęcia chcesz przekazać, podkreślić? Jak się zaprezentować?

 

Wizualna spójność marki – przekaz wizualny

 

Jakie kolory powinny znaleźć się na zdjęciu?

W jakim klimacie / stylu mają być fotografie?

W co się ubrać? Jakie wybrać atrybuty (rekwizyty)? Co najlepiej podkreśla, to czym się zajmuję?

 

Jakimi barwami operujesz najczęściej w swoich mediach społecznościowych? Jakie kolory dominują na Twojej strony internetowej? W Twojej twórczości? Produktach? Co te kolory wyrażają? Jaki nastrój tworzą? Pomyśl też o przedmiotach, tkaninach, kształtach, smakach, zapachach, które mogą kojarzyć się z Twoją marką. Zapytasz co ma wspólnego zapach ze zdjęciami? Przecież fotografii nie da się powąchać. Nie da się owszem, ale przypomnij sobie jak wyglądają np. flakoniki różnych perfum na sklepowej półce. Wyobraź sobie ich kolory, kształty, grafiki. Czy musisz je poczuć, żeby się domyślić jaki klimat tworzą? Niekoniecznie, prawda? Wywołują określone emocje i skojarzenia już podstawie wizualnego kodu. Tak samo jest ze zdjęciami.

 

Jaki strój wybrać na sesję wizerunkową?

Strój powinien być spójny z zamysłem koncepcji sesji. Harmonijne, dopełniające się kolory świetnie się prezentują na zdjęciach, ale nie będą pasowały do marki, której wyróżnikiem jest szaleństwo kolorystyczne. Wyobrażacie sobie Salvadora Daliego w stonowanych barwach i z grzecznie przyczesanym wąsikiem? Dlatego najpierw zastanawiamy się nad ogólnym pomysłem na sesję i dopiero, gdy wizja się klaruje, dobieramy ubranie.

 

Gdzie przeprowadzić sesję zdjęciową? Co chcę pokazać?

W pracowni / biurze, domu, plenerze, kawiarni? A może sesja łączona, by uzyskać większą różnorodność zdjęć?

 

Jakiego rodzaju zdjęć potrzebuję? Gdzie i w jaki sposób będą pracować?

Czy będą to materiały drukowane, cyfrowe? Czy potrzebuję więcej zdjęć na bloga, czy raczej do użytku w social mediach? Portretowe, lifestylowe, a może coś bardziej kreatywnego?

 

Nad wszystkimi pytaniami zastanowimy się razem podczas konsultacji przed sesją, ale dobrze będzie jeżeli już wcześniej spokojnie je sobie przemyślisz i spiszesz. Może nasuną Ci się jakieś inne kwestie, które przy okazji omówimy.

 
Odwiedź profil
Odwiedź profil
error: Content is protected !!